Start Your Impossible: Toyota’s partnership met de Spelen
‘Mobiliteit voor iedereen’, dat is het motto van Toyota. En dat gaat niet alleen om auto’s, maar ook om het onmogelijke bereiken met de kracht van bewegen. Dat dit kan, wordt tijdens de Olympische én Paralympische Spelen keer op keer bewezen. Daarom is Toyota al bijna tien jaar trotse partner en heeft het een unieke campagne opgezet: ‘Start Your Impossible’.
Ambassadeurs
Toyota’s doel met de campagne is om mensen te inspireren met de vrijheid van bewegen. Dankzij zes topsporters heeft de campagne een gezicht gekregen. Zij gaven nooit op, overwonnen hun tegenslagen en namen deel aan de Spelen. De ambassadeurs laten zien wat er met doorzettingsvermogen en wilskracht mogelijk is. Dit zijn onder andere schaatsers Kjeld Nuis en Irene Schouten, die beide tijdens de Olympische Winterspelen meermaals goud wonnen.
"Het is alles of alles”, vindt handbiker en triatleet Jetze Plat. Plat is geboren met twee onvolgroeide benen, maar wist desondanks 4 keer (!) Paralympisch kampioen te worden en meervoudig wereld-, Europees- en nationaal kampioen. Wie niet in talent gelooft maar in keihard werken, is zeilster Marit Bouwmeester. Ze nam driemaal deel aan de Olympische Spelen en kwam twee keer met een zilveren medaille thuis. Ten slotte is ook Bouwmeester ambassadeur van Toyota.
Van Gent ambassadeur Simone van de Kraats
Volgende week start ook voor Simone van de Kraats, waterpoloster van TeamNL, het toernooi waar ze de afgelopen jaren haar pijlen op heeft gericht. In aanloop naar de Spelen krijgen wij een uniek kijkje in haar leven.
Inspiratie
De persoonlijke verhalen van deze topsporters, onze ambassadeurs, zijn inspirerend voor anderen. Bloed, zweet en tegenslagen, niets houdt ze tegen. Elke dag werken de olympiërs hard aan hun persoonlijke uitdaging; hun eigen ‘impossible’. De naam van de campagne is ontstaan vanuit dit doorzettingsvermogen: ‘Start Your Impossible’.
Duurzame Spelen
De organisatie van de Spelen zet in op duurzaamheid. Zo vinden de meeste sporten plaats in bestaande accommodaties en waar nieuwbouw nodig was, is gebruikgemaakt van duurzame materialen. Deze duurzaamheidsambitie wordt met de levering van meer dan 2.650 geëlektrificeerde voertuigen en 700 elektrische mobiliteitsoplossingen door Toyota benadrukt. Deze voertuigen brengen sporters naar hun trainings- en wedstrijdlocaties. Crewleden zullen met deelauto’s naar hun locaties worden gebracht.
Het initiatief bevordert duurzaamheid en toegankelijkheid, en maakt deel uit van Toyota's bredere Start Your Impossible-campagne, die gericht is op het inspireren van een inclusieve en duurzame samenleving.