Heb je een vraag?
Amersfoort:
033 - 422 0800Ede:
0318 - 69 78 55Hilversum:
035 - 621 0299Naarden:
035 - 694 23 24Veenendaal:
0318 - 52 67 67{ if (window.dataLayer) { window.dataLayer.push({ event: 'click_whatsapp', click_object: 'whatsapp', page_part: 'pop up' }) } }" > Stuur een WhatsApp Alle contactgegevens
Het grijze kenteken is iets typisch Nederlands. De bestaande personenauto versies van moeten worden ‘omgebouwd’ tot grijs kenteken. Je auto wordt zo een bestelwagen. Dit is een behoorlijke ingreep op jouw auto met soms verstrekkende gevolgen wanneer dit niet professioneel gebeurd. Bij Toyota zit dat gelukkig altijd goed.
Toyota levert alle grijs kenteken modellen als originele uitvoering. Dit betekent natuurlijk dat bij ombouw aan alle strenge veiligheids- en kwaliteitseisen van Toyota voldaan moet worden. Een origineel omgebouwde Toyota Van is dan ook voorzien van een aantal unieke kenmerken:
Voor de Nederlandse markt beschikken de originele Toyota bestelwagens over een zogenaamde eigen typegoedkeuring. Dit houdt in dat deze wagens voor de wet een andere auto zijn dan de variant met het gele kenteken. Hierdoor heeft de Land Cruiser een verhoogd trekgewicht (geremd) van 3.500 kg in plaats van de gebruikelijke 3.000 kg. De overige modellen hebben geen verhoogd kentekengewicht.
Ombouw naar grijs kenteken is een behoorlijke aanpassing aan de auto. Wanneer dit origineel via Toyota plaatsvindt, behoudt jouw auto te volledige productaansprakelijkheid. Wanneer een auto grijs is geïmporteerd en/of niet origineel is omgebouwd vervalt deze productaansprakelijkheid. Met andere woorden: dan is de auto niet meer origineel en kan Toyota niet aansprakelijk worden gesteld voor het (bijvoorbeeld) niet goed uitklappen van een airbag en daaruit voortvloeiend letsel.
Bij ombouw met een ‘hoog’ tussenschot, is dit schot zo vormgegeven dat de Curtain Airbags nog gewoon kunnen ontvouwen. Erg belangrijk, omdat hier de volledige werking van het veiligheidssysteem van de auto intact blijft, en jij dus optimaal beschermd bent.
De rechter zijruit blijft transparant maar getint, hierdoor heb je bij het afslaan geen last van een grote dode hoek. Door de tint vormt de ruit een geheel met de donkere achterruiten.
Een aantal ombouwvarianten kunnen worden uitgerust met een verhoogd dak. De originele dakverhogers zijn speciaal ontworpen voor deze auto’s. Dit geeft het mooiste resultaat qua styling en aerodynamica. Dit voorkomt windgeruis en zorgt ervoor dat de originele lijn van de auto zoveel mogelijk tot zijn recht komt.
Er worden, bij welke uitvoering dan ook, geen concessies gedaan op het gebied van comfort. De stoelen blijven maximaal verstelbaar.
De laadruimte van de auto wordt perfect afgewerkt. De tussenschotten zijn voorzien van hoogwaardig tapijt, net als de afgedichte ruit aan de linkerkant. Ook de vloer is voorzien van zwaar tapijt. Alle montage gebeurt zoveel mogelijk met originele bevestigingsmaterialen waardoor vervelende rammeltjes worden voorkomen. De laadruimte is ook te voorzien van een rubberen vloermat.
Alle originele toebehoren als achterbank(en), gordels, ruiten en montagemateriaal worden meegeleverd. Hierdoor is de auto weer als geel kenteken terug te bouwen indien gewenst.
Bij de Land Cruiser Van kun je kiezen uit 5 verschillende versies.
Laten we beginnen met het verklaren van een aantal termen:
De High Roof versies zijn voorzien van een volledige dakverhoging met binnendak. De laadruimte met volledig vlakke laadvloer en het 30 centimeter hoge kopschot van deze versie zijn grotendeels voorzien van luxe bekleding.
De Standard Roof versies zijn voorzien van een aan de bestuurderszijde beklede, volledige tussenwand (tot aan het dak) met design ruit en ovale versteviging. De tussenwand is zo uitgevoerd dat de werking van de curtain airbags mogelijk blijft. De laadruimte heeft een volledig vlakke en beklede laadvloer.
Het tussenschot of kopschot is direct achter de stoelen geplaatst (langste laadvloer).
Het tussenschot of kopschot is circa 30 centimeter achter de voorstoelen geplaatst. Hierdoor ontstaat er een praktische ruimte tussen het schot en de voorstoelen.
Een 3-deurs uitvoering heeft altijd een hoog dak en een kopschot. Dit heet High Roof Blind Van (HRBV).
Het kopschot is direct achter de voorstoelen geplaatst. Deze variant heeft links één volledig geblindeerde en rechts één ongeblindeerde zijruit. De laadruimte is vanuit de achterdeur te bereiken.
Er zijn 4 verschillende 5-deurs uitvoeringen met een standaard dak en een volledige tussenwand (tot aan het dak) of een verhoogd dak met een kopschot.
Standard Roof Blind Van (SRBV)
Bij de Blind Van is de tussenwand direct achter de voorstoelen op de B stijl geplaatst. De tussenwand is zo uitgevoerd dat de werking van de curtain airbags mogelijk blijft. Hiervoor zijn speciale “uitbreek stukken” in de wand geplaatst. Naast het raam zijn extra profielen aangebracht zodat de wand zijn stevigheid behoudt.
Standard Roof Window Van (SRWV)
Deze variant heeft links en rechts een gedeeltelijk geblindeerde zijruit in de achterportieren. Links achter zit één volledig geblindeerde en rechts achter één ongeblindeerde zijruit. De volledige tussenwand is halverwege de achterdeuren op de C stijl geplaatst. Ongeveer 30 centimeter vanaf de voorstoelen. De tussenwand is zo uitgevoerd dat de werking van de curtain airbags mogelijk blijft. Achter de voorstoelen is er extra, via de twee achterportieren, makkelijk bereikbare ruimte aanwezig. De laadruimte is vanuit de achterdeur te bereiken.
High Roof Blind Van (HRBV)
Deze variant heeft links één volledig geblindeerde en rechts één ongeblindeerde zijruit in de achterportieren. Links en rechts achter zitten volledig geblindeerde zijruiten. Het 30 centimeter hoge kopschot is direct achter de voorstoelen, op de B stijl geplaatst. De laadruimte is vanuit de drie achterdeuren te bereiken.
High Roof Window Van (HRWV)
Deze variant heeft links één gedeeltelijk geblindeerde en rechts één ongeblindeerde zijruit in de achterportieren. Links en rechts achter zitten volledig geblindeerde zijruiten. Het 30 centimeter kopschot is halverwege de achterdeuren, op de C stijl geplaatst. Achter de voorstoelen is er extra, via de twee achterportieren, makkelijk bereikbare ruimte aanwezig. De laadruimte is vanuit de achterdeur te bereiken.
Een Toyota Van is een stijlvolle representatieve auto die altijd past in jouw huisstijl. De zwarte blinderingspanelen kunnen eventueel in de kleur van de carrosserie gespoten worden, zodat de belettering nog beter uitkomt.
Land Cruisers zijn ook te voorzien van een luchtreminrichting en vangmuil voor nog zwaardere treklasten. Informeer hiernaar bij onze 4WD verkopers.